• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73547
+
-

کاهش حوادث جاده ای با اتصال مترو هشتگرد به قزوین

استاندار: مسئولان کشوری برای اتصال مترو هشتگرد به قزوین با ما همکاری کنند تا مسیری ایمن برای تردد مردم ایجاد شود

کاهش حوادث جاده ای با اتصال مترو هشتگرد به قزوین

استاندار قزوین گفت: ادامه و اتصال مترو هشتگرد به قزوین را پیگیری می‌کنیم، چراکه با اتصال مترو از میزان حوادث جاده‌ای کاسته شود. 

به گزارش فارس، دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان قزوین به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و با حضور سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راه کشور، علی فرخزاد معاون عمرانی، سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راه استان، جواد حق‌لطفی مدیر راهداری و جمعی از مدیران حمل‌و‌نقل و اداره راه در استانداری قزوین برگزار شد. 

استاندار قزوین در این جلسه اظهار کرد: استان قزوین به‌ دلیل قرار گرفتن در مسیر چند استان مهم کشور بیشترین تردد جاده‌ای را دارد. بیشتر مسافران برای مسافرت و گردشگری از این استان عبور می‌کنند و به همین دلیل میزان وقوع سوانح در این استان بالاست.

زاهدی ادامه داد: عادت کرده‌ایم در هنگام سفر یک مقصد برای خود تعیین می‌کنیم و معمولاً به زیبایی‌های مسیر توجه نداریم به همین دلیل با سرعت زیاد به سمت مقصد حرکت می‌کنیم و این سرعت رفتن حادثه‌ساز می‌شود. 

وی افزود: مردم ایران خیلی با عجله سفر می‌کنند در حالی که در کشورهای دیگر این‌گونه نیست و مردم با آرامش و توقف در مسیرها سفر می‌کنند. این روش رفتاری در کنار خودروهای ایمن و جاده‌های امن به کاهش سوانح منجر شده است. 

استاندار قزوین گفت: با کمک رسانه‌ها باید بکوشیم فرهنگ مسافرت و رعایت قوانین و مقررات در جامعه نهادینه شود تا به سادگی انسان‌ها با یک حادثه جان خود را از دست ندهند و هزینه‌های بسیار سنگینی به کشور تحمیل نشود. 

زاهدی خاطرنشان کرد: مسیر تهران به کرج به ‌ویژه در محدوده ۱۰ کیلومتری تهران بسیار پرترافیک است و رانندگان پس از عبور از این مسیر، زمانی را که در ترافیک مانده‌اند می‌خواهند با سرعت بالا جبران کنند. این موضوع به بروز حوادث منجر می‌شود که برای آن باید تدبیری اندیشید. وی توضیح داد: در گذشته کمین پلیس در جاده‌ها نیز مشکل‌ساز بود و راننده را عصبی می‌کرد و گاهی شاهد وقوع سوانح بودیم. خوشبختانه این موضوع نیز برطرف شده است اما مشکل مسیر تهران به کرج باید حل شود.

 استاندار قزوین افزود: ادامه و اتصال مترو هشتگرد به قزوین را پیگیری می‌کنیم و به کسانی که مخالف طرح هستند توضیح داده‌ایم که مسیر زیادی تا قزوین نمانده و منطقی است آن را ادامه دهیم تا از حوادث جاده‌ای کاسته شود. زاهدی گفت: به ‌دلایل منطقی، اقتصادی و اجتماعی به هر حال مترو به قزوین خواهد آمد تا یک مسیر ایمن برای تردد مردم ایجاد شود. انتظار داریم مسئولان کشوری در این زمینه با ما همکاری داشته باشند تا بتوانیم از هزینه‌های تحمیل‌شده به کشور بکاهیم.

وی تصریح کرد: یک بخش از حل مشکلات برعهده استان قزوین است مانند مهندسی راه و آسفالت و تعمیرات، اما برای تجهیزات خودرویی که ابزار اصلی پلیس راه است نیازمند کمک مرکز هستیم. استاندار قزوین یادآور شد: در استان قزوین هم محدودیت قانونی هم محدودیت اعتباری داریم و باید پلیس راه کمک کند نیازهای اساسی راه‌های استان قزوین که ملی است، برطرف شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید